Az nem kérdés, hogy a MÁV gyökeres átalakítására szükség van, de ehhez nem agyatlan fűnyírással kell nekiállni. A szakmai szervezetek, már régóta jelzik, hogy a nem országos szerepű vasútvonalakat a sürgősen megalakítandó térségi közlekedési szövetségek alá kell szervezni. Ennek keretében a helyi busz- és vonatmenetrendeket össze kell hangolni, és a gerinchálózati – az egész országban ütemessé tett – menetrendhez igazítani, hogy jobban alkalmazkodjanak a valós igényekhez, és alkalmassá váljanak arra, hogy egy fenntartható, szervesen fejlődő közlekedési rendszer vázát képezzék.
Az nem biztos, hogy minden mellékvonalra biztosan szükség van, ezt kijelenteni éppúgy dilettantizmus, mint egy várható olajválság előtt felszámolni a vasúti közlekedés harmadát. Abban azonban biztosak vagyunk, hogy a most előkerült felszámolási lista végrehajtása óriási, nehezen kijavítható károkat okozna a hazai közlekedésben. Fontos lenne, hogy a 2010-es menetrend mai véglegesítését halasszák el, és rövidlátó intézkedésekkel ne állítsák kész helyzet elé a közlekedőket.
Priksz Gábor
Forrás (lehetmas.hu)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.