beszámoló a közlekedési és városüzemeltetési bizottság üléséről

prixi ,10:56

A Közlekedési és Városüzemeltetési Bizottság ülésének napirendjén a Szabolcs Volán Zrt a várossal kötött 2007-es évi szerződése volt napirenden.

Danku Andor beszámolójából kiderült, 2006-tól folyamatosan romlik a vállalat gazdasági egyensúlya, ez évben a tavalyihoz képest 98%-ra csökkent az utasok száma. A bérletek eladása 5%-kal csökkent, 34%-kal a külterületi járatokra és további 10%-kal kevesebb az eladott nyugdíjas bérletek száma is.

A Szabolcs Volán vezetése úgy látja, hogy két lehetőség van arra, hogy a cég fokozatosan csökkentse a veszteségeit. Az egyik a vonalhálózat átalakítása, a másik a járatok csökkentése. A Volán ez utóbbit javasolta elfogadásra a bizottságnak.

A csökkentést a törzsvonalakon tervezik (7, 5, 12, 8), mert ezeken nőtt drasztikusan, mintegy 6000 fővel a napi utas szám.

A Danku Andor elmondta, a mostani változtatás annyit jelent, hogy a 2001-es állapotok állnak vissza, vagyis 70 járat fog közlekedni a jövőben.

A vállalat kiszolgáltatott helyzetét mi sem bizonyítja jobban, hogy a bérletekből származó bevételek tetemes része az Ipari Park multinacionális cégeitől származik. A Flextronics a tavalyi 650 db bérlet helyett az idén 70 db-ot vásárolt, ez 30 milliós kiesés a vállalatnak.

Az Ipari Park multi-cégei összesen 100 milliós bevételt jelentettek a közlekedési vállalatnak.

Szó esett a midi buszok működéséről, a rugalmas közlekedés szervezéséről, melynek az eddigi tapasztalatok szerint sikere lesz az utazóközönség körében. Ezekből a midi buszokból eddig kettő van a városban, májusban érkezik a harmadik. (Ezek 16-18l gázolajat fogyasztanak a nagy buszok 35-40 literes fogyasztásával szemben.)

Ignácz László elmondta, hogy a jelenlegi buszjáratok 43%-a már az ú.n. gurulóköltség szintjén is veszteséges további 31% a közvetlen költségek szintjén. A jelenleg működő járatoknak tehát 26%-a nem veszteséges, a többi már az elemi költségek szintjén sem hoz semmilyen hasznot.

A Vállalat vezetése a járatok ritkításában, az ellenőrzések szigorításában és a nagy öreg buszok midibuszokkal történő kiváltásában látják a probléma megoldását.

Szóba került a Szabolcs Volán műszaki telephelyének áthelyezése is, de erről a bizottság ezen az ülésen nem szavazott, ezt későbbi ülésre halasztotta. A civilek képviseletében az alábbi javaslatot tettük, melyet a bizottság jegyzőkönyvezett.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr63792736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása