Az Image Factory és az Observer Budapest Médiafigyelő közös vállalkozása, a Városimázs Toplista immár harmadik alkalommal mutatja be a nyilvánosságnak, hogy mely hazai városok kommunikálnak a legjobban.
Kommunikációban az alábbiak szerint nem állunk rosszul.
Megyei jogú városok toplistája
(helyezés, város neve, összpontszám)
1 Debrecen 283
2 Szeged 258
3 Miskolc 253
4 Győr 211
5 Hódmezővásárhely 179
6 Kecskemét 161
7 Szolnok 158
8 Szombathely 156
9 Sopron 152
10 Kaposvár 136
11 Eger 133
12 Nyíregyháza 100
13 Székesfehérvár 99
14 Pécs 90
15 Békéscsaba 86
16 Szekszárd 82
17 Veszprém 77
18 Dunaújváros 71
19 Nagykanizsa 60
20 Tatabánya 58
21 Érd 50
22 Zalaegerszeg 47
23 Salgótarján 42
12. Nyíregyháza
Nyíregyháza sokat javított egy évvel ezelőtti pozíciójához képest, ami mindenképp dicséretes, azonban a számok azt mutatják, hogy nem képes felvenni a versenyt a jobban szereplő városokkal, mind hírszámban, mind kommunikációjában a középmezőnybe tartozik. A településnek ugyan megvannak a lehetőségei ahhoz, hogy egy kulturális programokban bővelkedő, lakosairól gondoskodó város imázsát öltse, viszont ezen témák helyett inkább a helyi botrányoktól hangos a sajtó. Hiába tették jobban a dolgukat az előző évekhez képest Nyíregyházán, a kedvező és kedvezőtlen témák és hírek közel azonos száma egyszerűen kioltotta egymást és a középmezőnyben tartotta a várost.
Kultúra
A település számos érdekes kulturális programot szervez, ezek közül a legnagyobbnak a Vidor fesztivál számít, aminek során mintegy 400 produkciót, magyar filmeket, 14 nagyszínpadi és kamaradarabot, dumaszínházat, nagy koncerteket mutattak be. A Nyíregyházi Nyáresték programsorozat, a Móricz Zsigmond Színház, a Magyar Dzsessz Ünnepe, a Munkácsy kiállítás, valamint a Márton napi vigasság mind-mind egy karakteres képet fest a városról, azonban ezek többsége méltánytalanul kevésszer jelenik meg a sajtóban.
A szociális város
A városvezetés tevékenyen részt vett a válságenyhítésben is. Nyíregyháza egyike azoknak a városoknak, amelyekben a helyi cégeknek van a legnagyobb esélyük megnyerni a kiírt tendereket, mindemellett különböző adókedvezményekkel támogatják a vállalkozókat. A helyieket is megpróbálják védelmezni, például azzal, hogy ingyenes tűzifát biztosítottak a rászorulóknak, de a Gondoskodó Csütörtök is egy egyedi kezdeményezés volt, ugyanis így segítettek az éttermek vendégei felajánlásaikkal a rászorulókon. A helyzet viszont ennél a témacsoportnál sem különb, a várost érintő értékes ügyek túl ritkán kapnak nagy nyilvánosságot, a megjelenések szórványosnak és esetlegesnek mondhatóak.
A fejlődés útján
Gyakorta előforduló témának bizonyultak a fejlesztésekről, gazdasági életről szóló hírek. Számos Európai Uniós forrásból történő fejlesztés történt a városban, ezek közül a régen várt csatornahálózati fejlesztés a sajtó körében is népszerű témának bizonyult. A legfontosabb esemény a város életében ugyanakkor a Lego gyár nyíregyházi letelepedésének bejelentése volt.
Botrányok
A hírek áttanulmányozása után elmondhatjuk, hogy a város nem tűnik túl biztonságosnak, fegyveres bankrablások, rendőrtámadások, iskolai diszkrimináció rontotta a település megítélését. Ezenkívül a városvezetés is gyakran tett a sajtó és a lakosok számára ellenszenvet keltő lépéseket. Nagy port kavart a hír, miszerint a polgármester több millió forinttal támogatta a Nyíregyházi Spartacus Kft-t a közgyűlés jóváhagyása nélkül. Az alpolgármester tevékenykedését sem hagyta szó nélkül a sajtó. A polgármester jobb kezének családi vállalkozása ugyanis 30 millió forintot vett fel egy bontási munkára, természetesen a várostól.
Honlap
A nyitóoldal igen színes és figyelemfelkeltő. A portál egységes benyomást nyújt, a háttérszínek és a betűtípus kellemesen harmonizálnak egymással, a portál legizgalmasabb és legjobban kidolgozott részének azonban a turistáknak szánt microsite mondható. A honlap jól strukturált, a menüpontok között könnyedén el lehet igazodni, a címek egyértelműek és átláthatóak. A portál kétarcú, ugyanis az „eredeti” honlap a magyaron kívül semmilyen nyelven nem érhető el, valamint nem rendelkezik külön a látássérültek számára készült verzióval sem, a turistáknak szánt aloldalon azonban 8 különböző idegen nyelven is bőséges tartalom várj az odalátogatókat. A web 2.0-ás alkalmazások közül hiányzik az RSS hírszolgáltatás és a web kamera, fórum azonban van.
Forrás: http://www.imagefactory.hu/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.