Javítható-e néhány doboz sárga festékkel a kerékpárosközlekedés?

sukifarg ,22:00

Az elmúlt néhány évben országszerte úgy tűnik, hogy a települési vezetők felfigyeltek a nap mint nap kerékpárral közlekedőkre - mint potenciális szavazórétegre. Hogy ebben mekkora szerepet játszik a háttérben valóságosan létező "kritikus tömeg", a növekvő gépkocsiforgalom által egyre inkább lehetetlenné váló városi közlekedés, vagy a kerékpárút-fejlesztésekre rendelkezésre álló fejlesztési források megjelenése, nem tudjuk. Mindenesetre tagadhatatlan, hogy van előrelépés.

Mindenesetre a kedvező lépések ellenére (pl. a Kossuth-tér megnyitása, a Sóstói-úti borzalmas állapotú kerékpársáv felújítása, a Nyírturáig meghosszabbított valódi kerékpárút) még mindig úgy látszik, hogy a problémát olykor komolytalanul és dilettáns módon kezelik.

A legszembetűnőbb jele ennek az utóbbi hónapokban a város különböző helyein a járdán megjelent néhány rajzolt "kerékpársáv".



Már korábban is örvendhettünk ilyen típusú megoldásoknak, és ezt betudhattuk annak, hogy a döntéshozók nyilvánvalóan nem közlekednek biciklivel. Most viszont nyilvánvalóvá vált, hogy gyalogosan sem járnak Nyíregyháza utcáin. Ugyanis olyan helyeken festettek a járdára sárga csíkokat, és egymás alá, vagy mellé rajzolt gyalogost és biciklit ábrázoló piktogramokat, ahol még a két lábon közlekedők is alig férnek el.
 


Tessék kipróbálni! A különféle megállítótáblákkal, járdára parkolókkal és burkolathibákkal nehezített pályán sétálókat, babakocsikat tolókat, buszra várakozókat vagy az üzletekből kilépőket kerülgetve ember legyen a lábán (vagy a pedálon) aki normálisan tud közlekedni. A kerékpáros szervezetek ugyan évek óta küzdenek a festékkel létrehozott járdapályák ellen, és azt hangsúlyozzák, hogy városon belül (nyilván a különösen nagy forgalmú gyűjtőutakat - pl. nálunk a nagykörút, és a jelentősebb kivezető utak kivéve) a bicikliseket a normál úttest forgalmába lehet a legjobban integrálni; úgy látszik ez még mindig felfoghatatlan a csak autóval közlekedő vezetők számára.

Nem beszélve a Kossuth-téren és a sétálóutcán elhelyezett, valószínűleg horribilis összegekbe kerülő, de kerékpár lekötésére abszolút alkalmatlan rozsdamentes acél utcabútorokról (talán a szökőkútból visszamardt anyag?). Vagy éppen arról, hogy szemlátomást minden illetékes szemet huny az Állatpark közelében Sóstói-út kétoldalú kerékpársávján (no meg az erdőben) olykor több száz méter hosszan szabálytalanul parkoló autók tömegén.



Az Autómentes Nap alkalmából mégis azt üzenjük mindenkinek: A kritikus tömegnek aligha lehet ellenállni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr332304283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.09.19. 19:30:12

Nekem csak az jutott eszembe, hogy ez már a szánalmas kategória. És büszkén mondogatják, hány km "bicikliutat" építettek. Ja, és erre nyertek is milliókat?
süti beállítások módosítása