A szerénytelenség csúcsa

prixi ,18:44

Ontja a város az érdekesebbnél érdekesebb témákat, mi csak köszönetet mondhatunk értük vezetőinknek. Íme a legújabb szösszenet:

„A beszámoló, melyet kezében tart, Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata elmúlt három éves tevékenységéről  készült. Arról a három évről, melyet méltán nevezhetünk Nyíregyháza egyik legprogresszívabb időszakának.”

Ez az önkormányzat gazdasági programjának időarányos végrehajtásáról szóló beszámoló első bekezdése.

Hú! Semmi árnyoldal, semmi probléma, az élet habostorta Nyíregyházán. A városunkat nem érintette a gazdasági válság, nincs komoly munkanélküliség, nem csúsznak, akadoznak az Európai Uniós pénzek kifizetési, nem kellett közel 100 közalkalmazottnak, pedagógusnak felmondani, és nem emelkedett négy milliárd forinttal, 13 milliárd forintra a város adóssága az elmúlt három évben. És ezek csak azok a problémák, melyeket nem is kellene szégyellni, titkolni, hiszen jelentős részben nem a város, hanem a külső gazdasági környezet, a kormány, esetleg az Európai Unió felelősek miattuk.  

Persze jövőre választások lesznek, fedje csak jótékony homály a problémákat, de hogy ennyire sikeresnek lehet előadni az elmúlt éveket azért meglepő. Az, hogy a városban, magán beruházásként épült egy darab 50 ezer négyzetméteres pláza, vajon összemérhető-e azokkal az évekkel, melyekben városházát, múzeumot, színházat kaptak a városlakók, de a későbbi korokban is épültek a mozik, a művház, a könyvtár ebben a városban. Lehet, hogy papíron az összegek nagyságát tekintve a jelenlegi időszak siker a város történetében, de ebből városlakóként nem sokat látunk. Talán, ha a tervezés alatt álló, vagy folyamatban lévő pár tucat beruházást már nem most szeretné sikerként elkönyvelni a város akkor talán reálisabbnak látnánk egy ilyen előterjesztést.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyszoba.blog.hu/api/trackback/id/tr451597966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.14. 19:23:35

Nyíregyházán félnek Csabainétól? Nem jelenik meg semmilyen ellenzéki, vagy objektív (ha még van olyan) vélemény, ami minden városlakóhoz eljutna. Ki a tököm szavazza meg állandóan ezt a nőt? Messzire érhet a keze, ha ilyen kuss van ebben a városban. Én anno még a város oldalára írogattam, de ott nem kellett regisztrálni és az "ellenzéki" véleményemmel eljutottam oda, hogy valaki az én nevemben elkezdte sértegetni a többi fórumozót. Emiatt már nem írogatok oda, de legalább többségben maradtak azok, akiknek tetszik a szökőkút és vastagbélig benyaltak már a nagyságos asszonynak.

sukifarg 2009.12.14. 19:59:37

Mostmár egészen biztos vagyok benne, hogy valamit szív. Ilyen rendkívüli rózsaszín ködöt csak erős gyógyszerfüggőknél tapasztaltam eddig.

erikvagyok 2009.12.15. 09:29:51

Nem vagyok Csabainé rajongó, de, ha valaki veszi a fáradtságot és végigolvassa a teljes beszámoló-t,
(84.1.225.1:1000/eloterjesztes/1214/napirend_gazdprogram.pdf)
ilyenekkel is találkozhat benne:
"...Költségvetési kiigazítások, az világot megrendítő válság hazánkat ért súlyos hatásai negatívan érintették városunkat. Mindennapi életünket a munkanélküliek számának emelkedése, a lakás- és autó hitelek törlesztő részleteinek növekedése, a lakosság egészségügyi és mentális helyzetének romlása jellemzi..."
Összességében egyet tudok érteni, "fényezzük egy kicsit magunkat" írás.
Azt hiszem, ez így korrekt.

prixi 2009.12.15. 10:12:50

@erikvagyok: figyú, nem az egész beszámolót kritizáltam. Csak a bevezető ami felcseszett, köszönő viszonyba sincs a valós helyzettel

bann 2009.12.15. 10:19:36

A közgyűlés ismét alulmúlta önmagát. Mi a fenének kell a képviselőknek a napirend előterjesztőjéhez kérdést intézni, ha azokra egyszerűen pofátlanul nem válaszol senki. A poen viszont, hogy ezt még a kérdező sem kifogásolja.

erikvagyok 2009.12.15. 10:20:02

@prixi: az már igaz, de ez szerintem ugyanúgy hangulatkeltés csupán

prixi 2009.12.15. 11:07:18

@erikvagyok: ezek szerint bármilyen jogos kritika hangulatkeltésnek minősül? Ez csak az MSZP helyi képviselői gondolják így.

bann 2009.12.15. 11:49:37

Konkrétan arra gondoltam, hogy a nyeretlen kétéves hebegős sóstói ficsúr hülyét csinált az egész közgyűlésből.
Szenzációs tanítója, súgója van.

prixi 2009.12.15. 12:21:36

@bann: ja, nem is beszélve arról, hogy hű tud maradni a város Móricz Zsigmond remekéhez, a fürdő új igazgatója, az alpolgármester unokatesója....
(bár egyesek szerint a Rokonokat nem Nyíregyháza, hanem Debrecen ihlette.)

erikvagyok 2009.12.15. 12:43:19

@prixi: dehogyis, de egy egészből kiragadott rész, akárhogy is nézzük, csak rész marad. Szerinted hányan olvasták el a beszámoló( vagy mi (ami szerintem egy vicc)) teljes szövegét? Talán még az itt kommentelők mindegyike sem.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.12.15. 19:39:15

@prixi: unokatesója? Hoppá! Akkor már értem azt a mondatát, amikor azt mondta, hogy Csabainé nyáron felhívta. Gondolkodtam is, hogy miért pont őt? Honnan tudta, hogy éppen nincs munkája, most jött haza Ámerikábúl? Miért nem engem hívott fel? De így már értem. Akkor most mi fog változni? Belterjes társaság.

sukifarg 2009.12.15. 20:01:16

Egyébként én is végignéztem a közgyűlést, mint mindig, mikor kezd lemenni a vérnyomásom, de már késő van a kávéhoz. A családias viszony ellenére sem tudok megbékélni azzal, hogy a polgármester egy előterjesztés megszavazása előtt így szól a közgyűléshez: "ehhez akartok még mondani valamit?" Engem tanított anyukám, mikor általános iskolába jártam. Tök vacak helyzet volt, rámvetődött a kivételezés árnyéka. Brr. Az volt az első, amit az anyukám megtanított, hogy az iskolában ő nem mama, hanem tanárnéni és szóljak úgy hozzá, mint a többi gyerek. Ez adta meg a közeg hivatalos, megkülönböztetett jeleggét. Itt ez nem divat. El sem játszák, hogy komolyan veszik az egészet. "Akartok még eee, mondani valamit, vagy odaszavazhatjuk végre a zsebetekbe ezt a pénzt?" Hányinger.
süti beállítások módosítása